Pomiń nawigację

Autorzy: Dorota Węcławska, Maciej Szałaj, Marta Malesińska, Sylwia Rink, dr Ewa Klekot, dr Monika Rosińska

Rzeczy i ludzie. Tożsamości polskiego rzemiosła

Rodzaj publikacji: Raport

Rok wydania: 2022

Język: PL

więcej

Pobierz wybrany format publikacji:

Zobacz: Zasady korzystania z publikacji PARP

Współczesne rzemiosło podlega dynamicznym przemianom właściwym polskiej gospodarce ostatnich dekad. Trudno zatem je zamknąć w ramach ścisłych definicji i sztywnych kategorii.

Aktualne trendy, które mają wpływ na swego rodzaju odrodzenie rzemiosła, sprawiają, że przybiera ono nowe formy, które wykraczają poza dotychczasowe (i cały czas obowiązujące) regulacje.

Rzemieślnicy tradycyjnie opierając swoje wytwórstwo na pracy rąk i prostych narzędzi wprowadzają obecnie do swoich warsztatów nowe technologie cyfrowe. Pozwalają im one nie tylko na oszczędność czasu, większą precyzję wykonania, ale także na zastosowanie zupełnie nowych materiałów.

Mamy nadzieję, że w ramach niniejszego raportu udało nam się pokazać sposób, w jaki rzemiosło odpowiada na zmieniające się okoliczności gospodarczo-kulturowe, jak zmieniają się jego odbiorcy i jakie wstępne wyzwania stoją przed podmiotami zajmującymi się wsparciem i promocją rzemiosła.

Raport powstał we współpracy z Uniwersytetem Humanistycznospołecznym SWPS.

Spis treści

  • Wstęp
  • Definicje rzemiosła: między gospodarką a kulturą
  • Najważniejsze przemiany w obrębie współczesnego rzemiosła
  • Potencjał gospodarczy rzemiosła
  • Specyfika prowadzenia działalności rzemieślniczej
  • Materiały, narzędzia i technologie w pracy rzemieślnicznej
  • Rola rzemiosła w kształtowaniu tożsamości miejsca
  • Otoczenie instytucjonalne
  • Podsumowanie

Inne publikacje, które mogą Cię zainteresować

Raport z II edycji badań, sektor turystki, BKL

Raport

Raport z II edycji badań, sektor turystki, BKL

Zobacz
Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego II w sektorze komunikacji marketingowej. Raport z II edycji badań

Raport

Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego II w sektorze komunikacji marketingowej. Raport z II edycji badań

Zobacz
Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego II w sektorze komunikacji marketingowej. Wybrane wyniki z II edycji badań

Raport

Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego II w sektorze komunikacji marketingowej. Wybrane wyniki z II edycji badań

Zobacz

Kilkaset kursów online i tysiące szkoleń stacjonarnych dla Ciebie

Inne dofinansowana, które mogą Cię zainteresować

Cel dofinansowania
Dla kogo
Nie wiesz do której kategorii należysz?
Kwota wsparcia (w zł)
Etapy rozwoju firmy
Program
  • Fundusze na lata 2021-2027
  • Fundusze na lata 2014-2020
Status ogłoszenia
Szukaj po frazie
Wybrane filtry
Znaleziono: ... wyników