6 grudnia 2021

O cyberbezpieczeństwie i rozwijaniu startupowych przedsięwzięć: rozmowa z Antonim Omondi, współzałożycielem Sagenso [podcast CRMŚP]

Udostępnij

Globalny rynek rozwiązań dla cyberbezpieczeństwa w ciąg najbliższych pięciu lat będzie rósł w tempie blisko 10 proc. rocznie, osiągając w 2026 roku 345 mld dolarów (za Statista). Ataki cybernetyczne dotykają nie tylko duże przedsiębiorstwa, ale też są wymierzane w sektor MŚP – w przypadku poważnych ataków upada nawet 1 na 10 firm. W tym niezwykle szybko rozwijającym się sektorze IT, swoją niszę znajdują również startupy.

Antoni Omondi, współzałożyciel Sagenso, opowiada o tym dlaczego po kilku latach pracy dla klientów korporacyjnych zdecydował się wystartować ze swoim startupem właśnie w tej branży i jaki pomysł miał na zaistnienie w niej.

Ponadto poruszamy kwestie tego, w jaki sposób przyciągnąć do startupu utalentowanych pracowników, jakie korzyści daje udział w inkubatorach i akceleratorach, dlaczego czasami warto zmienić nazwę firmy, a także jak wygląda marketing w branży cyberbezpieczeństwa i jak sobie radzić z presją oraz stresem związanymi z prowadzeniem własnego przedsięwzięcia.

O szukaniu inwestorów…

– Nawiązanie współpracy z inwestorem, to tak naprawdę pozyskanie nowego wspólnika do firmy, czyli osoby, która tak samo myśli [o firmie] i zależy jej na tym, żeby firma rosła. Liczy się chemia i zaufanie. Patrzyliśmy jaki zespół zarządzając stoi za funduszem. Czy są to przedsiębiorcy, którzy stworzyli fajny biznes i mogą być naszymi mentorami? Czy byli tam gdzie my zmierzamy i mogą nam wskazać drogę? Istotne było też to, żeby znaleźć inwestora, który porusza się po tej samej niszy rynku, co my – mówi Antoni Omondi w rozmowie z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości.

O inkubatorach i akceleratorach…

– Jak zaczynamy budować firmę od podstaw, to inkubatory i akceleratory są bardzo pomocne. Oprócz małego finansowania na start, które pozwala stworzyć wersję demonstracyjną produktu tzw. MVP (ang. Minimum Viable Product) możemy mieć dostęp do mentorów, co w normalnych warunkach kosztowałby nas setki, a nawet tysiące złotych za godzinę. (…) Bardzo ważne jest świeże spojrzenie z boku na to, co robimy. Przychodzimy z jakąś koncepcją, wierzymy, że to jest to, czego rynek potrzebuje (…) i ktoś, kto ma doświadczenie biznesowe, kwestionuje prawie każde założenie, które przyjęliśmy. To jest bardzo cenne, bo bardzo wcześnie możemy dostosowywać się do pierwszego feedbacku z rynku  – .

Poniżej wysłuchasz całej rozmowy z Antonim Omondi, współzałożycielem startupu Sagenso. 

 

„Różne oblicza biznesu” to cykl podcastów Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości przygotowywanych w ramach projektu Centrum Rozwoju MŚP. Naszymi gośćmi są eksperci oraz przedsiębiorcy, z którymi rozmawiamy o wyzwaniach związanych z rozwojem biznesu. Rozmawiamy m.in. o inspiracjach i pomysłach na biznes, strategiach i modelach biznesowych, szukaniu przewag konkurencyjnych i tworzeniu innowacji, a także o wyzwaniach związanych ze skalowaniem i wchodzeniem na zagraniczne rynki.

Zobacz więcej podobnych artykułów