Pomiń nawigację

Autorzy: Jacek Szut, Maciej Bukowski, Jacek Pokorski, Izabela Fortuniak, Anna Dławichowska, Adam Rybkowski

Analiza wybranych działań POIR oraz POPW na poziomie sektorowym i makroekonomicznym za pomocą modelu makroekonomicznego

POIR POPW Innowacje

Rodzaj publikacji: Ewaluacja

Rok wydania: 2023

Język: PL

Pobierz wybrany format publikacji:

Zobacz: Zasady korzystania z publikacji PARP

Dotychczas większość badań ewaluacyjnych skupia się na bezpośrednich odbiorcach pomocy publicznej. Nie jest to błędem, ale jednocześnie nie pokazuje w pełni efektów interwencji publicznej.

Dlatego wspólnie z ekspertami WiseEuropa oraz Ecorys Sp. z o.o. pochyliliśmy się nad tym zagadnieniem i przy pomocy modelu VESPA (należy do rodziny dynamicznych, stochastycznych modeli równowagi ogólnej) sprawdziliśmy wpływ wybranych działań PO IR oraz PO PW na Polską gospodarkę.

Interesował nas takie obszary jak: PKB, inwestycje, rynek pracy, produktywność i płace, kapitał i zyski, badania i rozwój, handel zagraniczny i finanse publiczne oraz oddziaływanie na różne sektory gospodarki. Ponadto analizy uzupełniliśmy o oszacowanie wpływu interwencji na środowisko naturalne oraz zbadaliśmy znaczenie tarczy antykryzysowej w jej części, za którą odpowiadała PARP.

Szczegółowy opis wyników badania znajdziecie Państwo w raporcie, ale w tym miejscu możemy napisać, że interwencja PARP w wyżej wymienionych obszarach okazała się skuteczna. Silniejsze i trwalsze efekty osiągnięto wspierając firmy pochodzące w województw Polski Wschodniej, czego powodem był relatywnie większy rozmiar udzielanego wsparcia do rozmiaru i stopnia innowacyjności regionalnej gospodarki. Dużą skutecznością wyróżniały się działania PARP podejmowane w odpowiedzi na pandemię Covid-19.

Spis treści

  1. Streszczenie
  2. Kontekst i cele badania
  3. Wyniki badania
  4. Rekomendacje
  5. Spis tabel
  6. Spis wykresów
  7. Aneks – Założenia modelu

Inne publikacje, które mogą Cię zainteresować

Raport z II edycji badań, sektor turystki, BKL

Raport

Raport z II edycji badań, sektor turystki, BKL

Zobacz
Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego II w sektorze komunikacji marketingowej. Raport z II edycji badań

Raport

Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego II w sektorze komunikacji marketingowej. Raport z II edycji badań

Zobacz
Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego II w sektorze komunikacji marketingowej. Wybrane wyniki z II edycji badań

Raport

Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego II w sektorze komunikacji marketingowej. Wybrane wyniki z II edycji badań

Zobacz

Kilkaset kursów online i tysiące szkoleń stacjonarnych dla Ciebie

Inne dofinansowana, które mogą Cię zainteresować

Cel dofinansowania
Dla kogo
Nie wiesz do której kategorii należysz?
Kwota wsparcia (w zł)
Etapy rozwoju firmy
Program
  • Fundusze na lata 2021-2027
  • Fundusze na lata 2014-2020
Status ogłoszenia
Szukaj po frazie
Wybrane filtry
Znaleziono: ... wyników