Pomiń nawigację

Przedsiębiorca w systemie franczyzowym

Rodzaj publikacji: Poradnik

Rok wydania: 2004

Język: PL

ISBN: ISBN-83-88802-78-X

więcej

Pobierz wybrany format publikacji:

Zobacz: Zasady korzystania z publikacji PARP

Franczyza jako specyficzna metoda prowadzenia działalności gospodarczej odnosi w świecie od bardzo dawna spektakularne sukcesy. Jak wykazują badania, w prywatnym biznesie po pierwszym roku kontynuuje działalność zaledwie 62% indywidualnych firm, podczas, gdy w przypadku firm franczyzowych aż 97%. Po dziesięciu latach tylko 18% indywidualnych firm pozostaje na rynku, natomiast działa nadal aż 72% franczyzobiorców.

Powodem rosnącej popularności franczyzy jest poszukiwanie bezpiecznych i efektywnych metod prowadzenia działalności, w sytuacji wzmagających się procesów koncentracji przedsiębiorstw, postępujących procesów globalizacji, jak i rosnącej konkurencji. Franczyza spełnia oczekiwane wymagania, gdyż przynosi korzyści obu stronom współpracy. Franczyzodawca dokonuje ekspansji gospodarczej; dla franczyzobiorcy to zdobycie recepty na sukces. Konsumentowi daje pewność dokonywania zakupu produktu lub usługi w sprawdzonym systemie działającym pod znanym znakiem.

Spis treści

Rozdział 1. Franczyza jako system współpracy przedsiębiorstw
Rozdział 2. Prawne podstawy działalności franczyzowej
Rozdział 3. Zasady tworzenia systemu franczyzy
Rozdział 4. Organizacja sieci franczyzowej
Rozdział 5. Jak zostać franczyzobiorcą

Inne publikacje, które mogą Cię zainteresować

Strategiczne źródła informacji w działalności przedsiębiorstw

Raport

Strategiczne źródła informacji w działalności przedsiębiorstw

Zobacz

Polecane artykuły

Kilkaset kursów online i tysiące szkoleń stacjonarnych dla Ciebie

Inne dofinansowana, które mogą Cię zainteresować