Udzielamy informacji o programach pomocowych realizowanych przez PARP.
Pobierz wybrany format publikacji:
Badanie case study miało charakter eksploracyjny. Jego celem było pokazanie najważniejszych trendów rozwoju/wsparcia design-u oraz najlepszych rozwiązań w zakresie wspierania design-u adresowanego do przedsiębiorców. Jako przykład wybrano Danish Design Center.
Projektowanie jest od dawna cechą wyróżniającą Danię na tle innych światowych potęg gospodarczych. Ten mały kraj jest znany ze świetnej jakości dizajnu, a Duńczycy nazywani „narodem designu” (design nation). Od lat 50. poprzedniego stulecia sformułowanie „duński dizajn” stało się rozpoznawalną marka na całym świecie. Dotyczyło to głównie mebli i akcesoriów urządzenia wnętrz – od czasów, kiedy krzesło „The Chair” Hansa J. Wegnera wystąpiło w pierwszej sfilmowanej przez telewizję debacie prezydenckiej Nixona i Kennedyego, duńskie meble zaczęły wyróżniać się nawet na tle tzw. skandynawskiego dizajnu. Design przemysłowy czy duńskie meble stały się jednym z najsłynniejszych towarów eksportowych Danii.
Duński sektor kreatywny zatrudnia ok. 85 000 pracowników, a firmy tego sektora stanowią 6% wszystkich przedsiębiorstw w Danii. Odpowiadają one za ok. 7% duńskiego eksportu oraz generują roczne przychody o wartości 49 miliardów duńskich koron (ok. 6,5 miliarda euro).
Spis treści
1. Wstęp
1.1. Cel badania case study – wizyta studyjna
2. Opis case study
2.1. Ogólna charakterystyka rynku projektowania w Danii
2.2. Polityka wsparcia designu
2.3. Instytucjonalny system wsparcia designu
2.4. Ogólna charakterystyka instytucji (DDC)
2.4.1. Krótka historia DDC
2.4.2. Model działania DDC
2.4.3. Danish Design Ladder
2.4.4. Programy wsparcia designu
2.4.4.1. Design Icebreaker Scheme
2.4.4.2. Design : PARTNER
2.4.4.3. Design Fund
2.4.4.3.1. Design BOOST
2.4.4.3.2. Design 360°
2.4.5. Model DIN
2.4.6. Wsparcie 2013
3. Ewaluacja i najważniejsze wnioski wynikające z programów DDC