Udzielamy informacji o programach pomocowych realizowanych przez PARP.
Strategia marki branży meblarskiej
PARP realizuje projekt „Opracowanie strategii marki polskiej branży meblarskiej na lata 2018-2021”. Projekt ten jest jednym z elementów Programu Flagowego „Polskie Meble”, który ma na celu stworzenie systemu wzmacniającego globalną pozycję polskiej branży meblarskiej.
Strategia realizowana jest w celu zapewnienia spójnego i pozytywnego wizerunku polskiej branży meblarskiej oraz wspierania gospodarczej aktywności polskich przedsiębiorców z tej branży za granicą. Dokument zawierać będzie rekomendacje w zakresie budowania unikalnego wizerunku marki polskiej branży meblarskiej i jej pozycjonowania na rynkach międzynarodowych oraz długookresowe wytyczne do komunikacji marki. Strategia odwoływać się będzie do interesów branży, która jest równocześnie jej adresatem.
W ramach projektu prowadzone są:
- analizy obecnych zasobów, potencjału i międzynarodowej pozycji konkurencyjnej polskiej branży meblarskiej,
- analizy tendencji i trendów rynkowych w perspektywie najbliższych 5 lat mających wpływ na rozwój branży meblarskiej,
- analizy wizerunku konkurencyjnych marek narodowych,
- analizy potrzeb i oczekiwań w zakresie wspólnej marki polskiej branży meblarskiej,
- badania wizerunku polskiej branży meblarskiej na wybranych rynkach zagranicznych,
- warsztat kreatywny poświęcony wypracowaniu rozwiązań z udziałem głównych aktorów,
- badania koncepcji marki,
- warsztat poświęcony budowaniu marki,
- opracowany dokument strategii marki polskiej branży meblarskiej oraz założeń do jej realizacji.
Odbiorcami wniosków i rekomendacji płynących z przeprowadzonych badań i analiz oraz wdrażającymi strategię będą:
- wiodące polskie firmy z branży meblarskiej (tzn. firmy już eksportujące i planujące eksport),
- organizacje branżowe,
- instytucje publiczne.
16 maja 2018 r. podpisana została umowa z konsorcjum: Kantar Millward Brown SA i Marketing Partners Tomasz Ziółkowski. Wykonawca zamówienia wybrany został w wyniku udzielenia zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2017 r., poz. 1579 ze zm.).
Zamówienie realizowane jest w ramach projektu 2.4.1 „inno_LAB – Centrum analiz i pilotaży nowych instrumentów”, finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój (POIR) 2014-2020.
Kontakt:
Agnieszka Katowicz, Departament Analiz i Strategii, PARP, te. + 48 22 432 70 25, agnieszka_katowicz@parp.gov.pl.
Zrealizowane badania i analizy
- Analiza obecnych zasobów, potencjału i międzynarodowej pozycji konkurencyjnej
- Analiza tendencji i trendów rynkowych w perspektywie najbliższych 5 lat
- Analiza potrzeb i oczekiwań polskiej branży meblarskiej
- Analiza wizerunku marek narodowych
- Wizerunek polskiej branży meblarskiej na rynkach zagranicznych - bad. jakościowe
- Wizerunek polskiej branży meblarskiej na rynkach zagranicznych - bad. ilościowe
- Opcje strategiczne dla polskiej marki branży meblarskiej
- Badanie koncepcji marki
- Rekomendacja opcji strategicznej
- Strategia marki branży meblarskiej