Pomiń nawigację
Konferencja BUR „Zadbaj o swój biznes. Przygotuj się do zmian na rynku usług rozwojowych”.

Konferencja BUR „Zadbaj o swój biznes. Przygotuj się do zmian na rynku usług rozwojowych”.

Zapraszamy do udziału w konferencji poświęconej rynkowi usług rozwojowych. Bądźcie z nami już 9 marca od godz. 10:00 w formule online.

Transmisja

Konferencja BUR

To najlepsze miejsce do rozmowy o rozwoju sektora firm szkoleniowo-doradczych, o edukacji przyszłości i nowych możliwościach, jakie stwarza współczesna technologia.

W sprawach najważniejszych dla rynku usług głos zabiorą najlepsi eksperci i praktycy.

Wśród polecanych tematów znajdą się m.in. jak skutecznie projektować usługę rozwojową, jak zbudować własną markę swojej firmy, aby zaistnieć na rynku. Będziemy dyskutować o tym jak uczyć w czasach, w których wszystko się zmienia, jak przygotować się do zmiany i jak podołać wyzwaniu jakim jest obecność 4 pokoleń na rynku pracy.

W trakcie konferencji będziemy chcieli także przybliżyć projekty zaplanowane w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS), które będą realizowane w najbliższych latach.

Serdecznie zapraszamy do udziału!

Konferencja BUR

Finansowanie

Program

Prowadząca: Justyna Dżbik – Kluge – dziennikarka, moderatorka konferencji, debat i paneli dyskusyjnych

10:00 – 10:20

Uroczyste rozpoczęcie konferencji

Małgorzata Jarosińska - Jedynak, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej
Dariusz Budrowski – Prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości

10:20 – 10:30

Baza Usług Rozwojowych – wczoraj, dziś i jutro.

Aleksandra Berg-Koza, Zastępca Dyrektora Departamentu Rozwoju Kadr w Przedsiębiorstwach PARP

10:30 – 11:00

4 pokolenia na rynku pracy. Nowe wyzwania w biznesie i edukacji.

Jowita Michalska, Founder&CEO of Digital University

11:00 – 12:00

Debata : Umiejętności 2045. Jak uczyć w czasach, gdy wszystko się zmienia?

Moderator: Justyna Dżbik - Kluge


Marcin Kowalski, Prezes Human Partner
Szymon Kurek, Ekspert Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
Piotr Maczuga, Szef Digital Knowledge Lab
Ewa Pułaczewska, Marketing Manager GroMar

12:00 – 12:30

Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego – pierwsze rozdanie

Prowadząca: Justyna Dżbik – Kluge


Aleksandra Berg-Koza, Zastępca Dyrektora Departamentu Rozwoju Kadr w Przedsiębiorstwach PARP
Katarzyna Karpińska, Ekspert Departamentu Rozwoju Kadr w Przedsiębiorstwach PARP
Małgorzata Kuś, Kierownik Departamentu Rozwoju Kadr w Przedsiębiorstwach PARP

12:30 – 13:15

Przerwa, atrakcja

13:15 – 13:45

Pigułki wiedzy – lekarstwo na skuteczne szkolenie online.

Piotr Maczuga, edukator i producent (Fundacja Digital Creators)

13:45 – 14.15

Dyskusja: Projekt - praca. Jak szkolenia mogą pomóc w czasie zmian.

Prowadząca: Justyna Dżbik – Kluge


Agnieszka Pełka-Szajowska, Współtwórczyni „Pilotki Zmian” oraz twórczyni „Solversi”
dr Monika Sońta, Doktor Nauk Społecznych, Adiunkt w Katedrze Zarządzania, Akademia im. Leona Koźmińskiego

14:15 – 14:45

Zbuduj własną markę. Wykorzystaj zasady personal brandingu.

Joanna Malinowska- Parzydło, Executive Partner at Younicorn

14:45 – 15:10

Jak zaprojektować usługę rozwojową, która zwiększa szansę na efektywną sprzedaż?

Wojciech Ławniczak, CEO w Very Human Services

15:10 – 15:55

Nie pozwól aby kryzys się zmarnował, czyli jak znaleźć szanse w trudnych sytuacjach i spowodować, żeby po kryzysie było lepiej niż wcześniej.

Gen. Roman Polko, komandos, dwukrotny dowódca elitarnej jednostki GROM, doktor zarządzania.

15:55

Zakończenie konferencji

Prelegenci

Zapisz się

Patronat honorowy

Patronat medialny

O konferencji

Wspierając rozwój branży usług rozwojowych. Zapraszamy na konferencję BUR.

Berg-Koza

 

Już 9 marca Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości organizuje szóstą konferencję dla firm szkoleniowo-doradczych w ramach projektu Bazy Usług Rozwojowych – wiodącej platformy z ofertą szkoleń, studiów, warsztatów i kursów, także z dofinasowaniem. O tym kto wystąpi podczas konferencji,  korzyściach wynikających z udziału w tym wydarzeniu oraz o celach przyświecających organizatorom spotkania rozmawiamy z zastępcą dyrektora Departamentu Rozwoju Kadr w Przedsiębiorstwach PARP Aleksandrą Berg-Kozą.

 

Konferencje Bazy Usług Rozwojowych dla firm z sektora usług rozwojowych są organizowane od 7 lat. Jaki jest ich cel?

Za każdym razem zależy nam na tym, aby wspierać i inspirować uczestników naszych konferencji, którzy  spodziewają się po nich  realnych profitów.  Wsłuchujemy się w ich potrzeby. Wiemy, że czekają na porywające rozmowy, prezentacje dobrych praktyk, recepty na sukces. I te oczekiwania będziemy chcieli, po raz kolejny, spełnić. Właśnie dlatego zespół pracujący nad konferencją z taką uwagą przeanalizował wszystkie wnioski i komentarze, które wpłynęły do nas po ubiegłorocznym spotkaniu.

Nie jest to tylko pusty frazes: pracę nad tegoroczną edycją rozpoczęliśmy dzień po zakończeniu poprzedniej.  Nieustająco śledzimy trendy na rynku usług rozwojowych, najważniejsze tematy, doświadczenia praktyków, przemyślenia i prognozy znawców branży.   

 

Dlaczego PARP zdecydowała się na organizację takich spotkań dla firm sektora usług rozwojowych? 

Od 2016 roku PARP prowadzi Bazę Usług Rozwojowych – unikalny projekt wsparcia rynku usług rozwojowych, potężne narzędzie łączące firmy szkoleniowe z osobami chcącymi rozwijać kompetencje i kwalifikacje. Jesteśmy coraz lepsi w tym, co robimy. Nieustannie dbamy o to, by osoby i firmy korzystające z naszych usług miały dostęp do najaktualniejszej wiedzy związanej z rozwojem, edukacją, także z nowymi technologiami wykorzystywanymi w edukowaniu. Dzięki udostępnianym branży informacjom i narzędziom inspirujemy, edukujemy, dbamy o wiedzę naszych partnerów, poszerzamy ich horyzonty.

Właśnie dlatego jestem przekonana, że organizowane przez nas coroczne spotkania to najlepsze miejsce do rozmowy o sektorze firm szkoleniowo-doradczych, o edukacji przyszłości, o nowych możliwościach, jakie w tym obszarze stwarza współczesna technologia. Zależy nam na tym, by w ważnych tematach głos zabierali najlepsi eksperci,  praktycy, znane nazwiska  –  także ci niekoniecznie związani  z branżą. W tym roku jednym z gości naszej konferencji będzie były dowódca elitarnej jednostki GROM gen. Roman Polko.

 

Jaka jest formuła konferencji ? Czy stanowi ona podsumowanie poprzedniego roku?

To nie tyle podsumowanie tego, co działo się na rynku usług rozwojowych w minionym roku, ile wskazanie nowych kierunków, perspektyw; źródło inspiracji. Wydarzenie to przygotowujemy zarówno z myślą o firmach obecnych już w Bazie Usług Rozwojowych, jak i tych, które dopiero chcą się do niej zapisać. Dużą uwagą poświęcamy sugestiom i  opiniom, które trafiają do nas po każdej konferencji. To pozwala jeszcze lepiej przygotować kolejne edycje. Uczestnicy ubiegłorocznego spotkania pt. "Odyseja 2021-2027. Nowe „perspektywy” sektora usług rozwojowych" chwalili wysoce inspirujący przekaz, dobry dobór tematów i zaproszonych gości, wysoki poziom merytoryczny prelegentów oraz dostępną, przyjazną formę przekazywanych wiadomości. To co dla niech było istotne, to fakt, że w trakcie spotkania mogli zapoznać się z wartościowymi informacjami dotyczącymi rynku usług rozwojowych czy nowej perspektywy funduszy europejskich. Dużym zainteresowaniem cieszyły się tematy dotyczące edukacyjnych technologii przyszłości czy cyberbezpieczeństwa, tak ważnego w świadczeniu usług zdalnych.

Formuła naszych konferencji została tak opracowana, by spotkania stanowiły skondensowaną dawkę najbardziej użytecznych, inspirujących wiadomości, faktów, spostrzeżeń i praktyk. Oczywiście ma to być też miejsce, w którym mówimy o tym, co sami jako Departament Rozwoju Kadr w Przedsiębiorstwach mamy do zaproponowania - nie tylko w ramach cały czas rozwijanej Bazy Usług Rozwojowych.

W tym roku po raz trzeci spotykamy się w formule online – to także odpowiedź na postulaty wielu uczestników poprzednich konferencji. Taka formuła sprawia, że w spotkaniu może wziąć udział znacznie większe grono zainteresowanych. W dwóch poprzednich edycjach w wydarzeniu uczestniczyło każdorazowo ponad 1,2 tys. osób.

 

Co czeka na uczestników konferencji BUR w tym roku?

Po raz kolejny chcemy zainteresować, zaskoczyć, zdopingować . Nasz cel jest oczywisty: wesprzeć rozwój sektora firm szkoleniowo-doradczych.  Sam tytuł wydarzenia: " Zadbaj o swój biznes. Przygotuj się  do zmian  na rynku usług rozwojowych” sugeruje potrzebę nieustannego działania, konieczność doskonalenia oferowanych usług, oferty, metod – po to by znaleźć się w gronie liderów rynku. Nie mam wątpliwości, że uczestnikami naszych konferencji są liderzy i aspirujący do bycia w gronie najlepszych firm tego sektora.

Sektor usług rozwojowych jest dziś w bardzo ciekawym momencie – z jednej strony ma za sobą niespotykane w historii doświadczenie pandemii – czynnik, który wywrócił panujący wcześniej porządek, zdynamizował pewne procesy – chociażby niebywale wpłynął na rozwój zdalnych form edukacji. Funkcjonuje w erze niezwykłej demokratyzacji dostępu do informacji – rzeczywiście jest tak, że dzięki Internetowi na wyciągnięcie ręki i od ręki jest dostępna najbardziej specjalistyczna, najbardziej aktualna wiedza. Mniejszym wyzwaniem stał się dostęp do informacji, większym selekcjonowanie wartościowej wiedzy, wiarygodnych źródeł, oddzielenie fałszu od prawdy. Branża na bieżąco sprawdza wszelkie nowinki technologiczne usprawniające proces edukacyjny, ułatwiające percepcję wiedzy - coraz lepiej wie, jakie nowoczesne metody najlepiej sprawdzają się w edukowaniu.  Nie można też zapominać o tym, że Polacy coraz lepiej rozumieją potrzebę nieustannego podnoszenia swoich kwalifikacji, dbałości o własny rozwój. Dotyczy to osób w różnym wieku, wykonujących różne zawody, piastujących różne stanowiska. 

Warto przypomnieć, że z najnowszego Bilansu Kapitału Ludzkiego 2022/2021 "Rozwój kompetencji – uczenie się dorosłych i sektor szkoleniowo-rozwojowy" (BKL 2021) wynika, że o swoje kompetencje dba aż 83% osób w wieku 25-64 lat. Raport potwierdził, że najczęściej uczymy się w sposób nieformalny. Połowa Polaków wykorzystuje do nauki Internet; ta forma uczenia się coraz częściej wykorzystywana jest również przez osoby starsze. Wszystkie te dane, spostrzeżenia i wyniki miały wpływ na tematy i problematykę naszej tegorocznej konferencji. 

 

Jakie tematy, jakie problemy zostaną zatem poruszone w trakcie konferencji?

Poszukamy odpowiedzi na pytania, jak dziś skutecznie prowadzić firmę branży usług rozwojowych, aby osiągnąć sukces. Zastanowimy się, czy  lepiej posiadać wiedzę, czy wiedzieć jak i gdzie szukać. Zweryfikujemy, co zachęca, a co zniechęca do zdobywania wiedzy. Wskażemy, jak przygotować ofertę odpowiednią dla wszystkich obecnych na rynku pracy pokoleń  oraz w jaki sposób wyróżnić się na rynku, co decyduje o odniesieniu sukcesu, jak można skrócić drogę na  szczyt. Powiemy też jakich narzędzi i możliwości branża może oczekiwać od nas, od PARP, między innymi za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych.

W trakcie konferencji nie zabraknie też rozmowy na temat projektów, które będą realizowane przez PARP w ramach nowego programu  Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego w nowej perspektywie finansowej 2021-2027. Będziemy mówić o projektach, które zostaną uruchomione już w tym roku. Powiemy o Akademii Menadżera HR, której celem jest wsparcie przedsiębiorstw w zakresie wyzwań wynikających ze zmian demograficznych na rynku pracy. Przybliżymy założenia projektu dotyczącego pozyskania know-how, skierowanego do dostawców usług szkoleniowo-doradczych.  Porozmawiamy także o wsparciu przedsiębiorstw w zakresie dostosowanie się do zmian i radzenie sobie w trudnościach.

 

Kim są prelegenci tegorocznej konferencji?

Mogę śmiało powiedzieć, że będzie to spotkanie z ekspertami naprawdę wysokiej klasy. W tym roku wyjątkowo ciekawie zapowiada się spotkanie z Joanną Malinowską-Parzydło. Partnerka w firmie doradczej Younicorn, także mentorka i wykładowczyni, zdradzi zainteresowanym tajniki budowania własnej marki, powie też, jak w praktyce stosować zasady personal brandingu.  Nie mam wątpliwości, że w tych kwestiach nie mogliśmy znaleźć lepszego eksperta – nasz gość to także autor bestsellerowej książki  "Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą".

Z kolei Wojciech Ławniczak z Very Human Services powie, jak zaprojektować usługę rozwojową, która zwiększa szansę na efektywną sprzedaż.

O tym jak na rynku pracy, w miejscu pracy są w stanie ze sobą współpracować, koegzystować, twórczo konkurować osoby reprezentujące różne pokolenia  będzie mówić ważny gość naszej konferencji: założycielka i prezeska Digital University Jowita Michalska. To już drugie jest wystąpienie podczas konferencji BUR. Niecierpliwie czekam na rozstrzygnięcie przez nią dylematu, kto jest w lepszej sytuacji na dzisiejszym rynku pracy: boomerzy czy pokolenie Z.

Wspominałam o naszym gościu specjalnym. Któż może wiedzieć więcej o sytuacjach kryzysowych i o sposobach ich rozwiązywania, jeśli nie komandos, dwukrotny dowódca elitarnej jednostki GROM, doktor zarządzania. Gen. Roman Polko powie, jak znaleźć szanse w trudnych sytuacjach i spowodować by po kryzysie było lepiej niż wcześniej. 

Nasza konferencja to szukanie recept na sukces w obecnych, wyjątkowych czasach. Wątki farmaceutyczne w naszym programie przedstawi  szef Digital Knowledge Lab Piotr Maczuga, który zaprezentuje przygotowywane obecnie przez PARP "pigułki wiedzy” - lekarstwo na skuteczne szkolenie online. To odpowiedź na trendy w kształceniu, związane z coraz szerszym wykorzystaniem Internetu. Warto uczestniczyć w naszym spotkaniu chociażby po to, by poznać sposoby dystrybucji pigułek wiedzy, które, podpowiem, istnieją, mają potwierdzone działanie, czekają na wszystkich zainteresowanych, są dostępne powszechnie – i bez wskazań lekarza.

W trakcie naszej konferencji znajdzie się też czas na dyskusję "Projekt - praca. Jak szkolenia mogą pomóc w czasie zmian", do której zaprosiliśmy psycholożkę biznesu, doświadczoną menedżerkę Agnieszkę Pełkę-Szajowską oraz dr Monikę Sońtę z Katedry Zarządzania Akademii im. Leona Koźmińskiego. Zaplanowaliśmy też pierwszą w historii naszych spotkań debatę. O tym, jak uczyć w czasach, gdy wszystko się zmienia dyskutować będą praktycy i eksperci branży usług rozwojowych i e-learningu. Już teraz mogę zdradzić, że pytania do debaty i do wszystkich prelegentów będzie można zadać w trakcie konferencji. Przewidzieliśmy uruchomienie chata i postaramy się, aby przesłane zagadnienia trafiły do odpowiednich osób.

 

Zapowiada się rzeczywiście ciekawe spotkanie…

Ludzie tworzący branżę usług rozwojowych mają naturę odkrywców– to osoby przebojowe, ciekawe świata, otwarte na rzeczy nowe, na niebanalne metody działania. Śledzą trendy,  prowadząc biznes nie boją się ryzyka i eksperymentowania. Chyba tylko tacy liderzy są w stanie odnosić rzeczywiste sukcesy na niełatwym rynku usług rozwojowych. Tym trudniejsze stoi przed nami zadanie: zaproponować coś nowego, zainspirować dzięki zaproszonych rozmówcom, poruszyć tematy, które zaciekawią.  Jestem przekonana, że wydarzenie, które odbędzie się 9 marca spełni oczekiwania wszystkich jego uczestników.