Pomiń nawigację

Poradnik eksportera dla MSP

Rodzaj publikacji: Poradnik

Rok wydania: 1999

Język: PL

Pobierz wybrany format publikacji:

Zobacz: Zasady korzystania z publikacji PARP

Poradnik został przygotowany z myślą o firmach, które zdecydują się podjąć wyzwania związane z eksportem. Naszym zamierzeniem jest pomóc firmie w ocenie, czy jest zdolna konkurować na rynkach zagranicznych. Przedstwiamy sposoby pozyskiwania informacji o rynkach zagranicznych, pomagamy w wyborze produktów na eksport, w doborze rynków docelowych i kanałów dystrybucji. Instrumentarium zawarte w poradniku powinno umożliwić opracowanie planu rozwoju eksportu przedsiębiorstwa (PREP). Przedstawiamy także podstawowe zasady prowadzenia negocjacji i zawierania kontraktów. Przedstawiając nasze opracowanie, liczymy na to, że poradnik przekona małe i średnie firmy o ich dużych szansach eksportowych i umożliwi zwiększenie liczby eksporterów.

Spis treści

Krok 1. Ustalenie korzyści z eksportu
Krok 2. Analiza pozycji konkurencyjnej
Krok 3. Analiza otoczenia gospodarczego
Krok 4. Ustalanie potrzeb informacyjnych
Krok 5. Ustalenie źródeł i zdobycie informacji
Krok 6. Wybór strategii wejścia
Krok 7. Rozwiązania organizacyjne
Krok 8. Ofertowanie i promocja eksportu
Krok 9. Zbuduj plan rozwoju eksportu przedsiębiorstwa
Krok 10. Realizacja planu. Negocjacje i kontraktowanie

Inne publikacje, które mogą Cię zainteresować

Marketing eksportowy – poradnik dla małych i średnich przedsiębiorców

Poradnik

Marketing eksportowy – poradnik dla małych i średnich przedsiębiorców

Zobacz

Polecane artykuły

Kilkaset kursów online i tysiące szkoleń stacjonarnych dla Ciebie

Inne dofinansowana, które mogą Cię zainteresować