Pomiń nawigację

Kompetencje cyfrowe i nauczanie zdalne w Unii Europejskiej

Niniejszy raport jest kolejnym z serii raportów monitoringowych tematycznych. Tym razem poruszyliśmy w nim temat nauczania kompetencji cyfrowych i nauczania zdalnego w Europie.

Seria: Monitoring rynku pracy

Rodzaj publikacji: Raport

Rok wydania: 2020

Język: PL

Pobierz wybrany format publikacji:

Zobacz: Zasady korzystania z publikacji PARP

Niniejszy raport jest kolejnym z serii raportów monitoringowych tematycznych, realizowanych w ramach usługi infobrokeringu na potrzeby Rady Programowej ds. Kompetencji.

Tym razem poruszyliśmy w nim temat nauczania kompetencji cyfrowych i nauczania zdalnego w Europie.

Z danych zebranych w 2019 roku przez Komisję Europejską wynika, że użycie komputerów w polskich szkołach nie odbiega od średniej unijnej. Nadal jednak istnieje przestrzeń do poprawy, gdyż w UE wciąż około 20-25% uczniów (w zależności od poziomu nauczania – szkoła podstawowa / ponadpodstawowa) nigdy lub prawie nigdy nie korzysta z komputera w szkole. Poprawie dostępności do usług cyfrowych służą zarówno programy unijne jak i krajowe. Niektóre z nich w skrócie przedstawiamy w materiale. Prezentujemy również dane z najnowszych badań o poziome kompetencji cyfrowych.

Jeden z rozdziałów poświęcamy edukacji zdalnej w czasie pandemii COVID-19 i sposobach nauczania i wspierania tego procesu, jakie zostały wdrożone w niektórych krajach w wyniku zamknięcia szkół.

Spis treści

  1. Wprowadzenie
    • Cyfryzacja sektora edukacji - definicja i znaczenie
    • Dostępność edukacji cyfrowej w wybranych krajach Unii Europejskiej
    • Programy i fundusze Unii Europejskiej wspierające edukację cyfrową
    • Planowane programy i fundusze na lata 2021-27
  2. Kształcenie cyfrowe w wybranych krajach członkowskich Unii Europejskiej
    • Strategia i polityka wybranych krajów Unii Europejskiej w zakresie edukacji cyfrowej
    • Uwarunkowania efektywności uczenia się cyfrowego
    • Kompetencje cyfrowe w programach nauczania
    • Wykorzystanie technologii cyfrowych w edukacji formalnej i nieformalnej
  3. Edukacja cyfrowa w dobie epidemii koronawirusa
    • Potencjalne szanse Strategia i polityka wybranych krajów UE dotycząca sektora edukacji w odpowiedzi na pandemię koronawirusa

Inne publikacje, które mogą Cię zainteresować

Metody i sposoby monitorowania zapotrzebowania na kwalifikacje

Raport

Metody i sposoby monitorowania zapotrzebowania na kwalifikacje

Zobacz
Organizacja i funkcjonowanie sektorowych rad do spraw kompetencji w UE

Raport

Organizacja i funkcjonowanie sektorowych rad do spraw kompetencji w UE

Zobacz
Systemy monitorowania i prognozowania zapotrzebowania na kwalifikacje w UE

Raport

Systemy monitorowania i prognozowania zapotrzebowania na kwalifikacje w UE

Zobacz

Polecane artykuły

Kilkaset kursów online i tysiące szkoleń stacjonarnych dla Ciebie

Inne dofinansowana, które mogą Cię zainteresować