Udzielamy informacji o programach pomocowych realizowanych przez PARP.
Autorzy: Edyta Gwarda-Gruszczyńska, Tomasz Czapla
Kluczowe kompetencje menedżera ds. komercjalizacji
Seria: Skuteczne otoczenie innowacyjnego biznesu
Rodzaj publikacji: Poradnik
Rok wydania: 2011
Język: PL
ISBN: 978-83-7633-018-1
Pobierz wybrany format publikacji:
Niniejsza publikacja skierowana jest do zarządzających i pracowników ośrodków innowacji. Jej głównym celem jest podniesienie poziomu wiedzy przede wszystkim zarządzających, ale również personelu ośrodków w zakresie niezbędnych kompetencji jakie powinni posiadać wykwalifikowanie menedżerowie ds. komercjalizacji. Komercjalizacja technologii i innowacji jest złożonym procesem, a zarządzanie nim wymaga od menażerów wielodziedzinowej wiedzy i umiejętności oraz szczególnych kompetencji.
Menadżer ds. komercjalizacji powinien posiadać wiedzę z zakresu zarządzania, ekonomii ale również z zakresu prawa i psychologii. Nie zawsze jednak osoby pełniące te funkcje mają wykształcenie ekonomiczne, prawnicze czy w zakresie zarządzania, często są to osoby o wykształceniu technicznym czy wykształceniu związanym z naukami ścisłymi i przyrodniczymi. Ponadto powinien być przede wszystkim być osobą kreatywną i strategiem, który przeprowadzi proces komercjalizacji od początku do końca, czyli od pomysłu po wdrożenie i utrzymanie technologii, innowacyjnego produktu na rynku. Takie działanie wymaga określonej wiedzy i szeregu umiejętności. Zakres merytoryczny publikacji obejmie wyżej wymienione aspekty, a ponadto zawiera wskazówki dotyczące tworzenia zespołów pracowniczych w ośrodkach innowacji ze szczególnym uwzględnieniem narzędzi służących do diagnozowania i oceny potencjału pracowników zajmujących się komercjalizacją wiedzy i technologii w postaci testów kompetencyjnych i wykazów niezbędnych w tej pracy obszarów wiedzy.
Spis treści
1. Podstawy budowy modelu kompetencyjnego menedżera ds. komercjalizacji
2. Umiejętności menedżera ds. komercjalizacji
3. Kompetencje menedżera ds. komercjalizacji