Udzielamy informacji o programach pomocowych realizowanych przez PARP.
Autorzy: Praca zbiorowa
Indywidualne konta szkoleniowe i mikropoświadczenia – rozwiązania wspierające realizację idei kształcenia przez całe życie
Seria: Monitoring rynku pracy - raporty tematyczne
Rodzaj publikacji: Raport
Rok wydania: 2023
Język: PL
Pobierz wybrany format publikacji:
Rozwój i doskonalenie umiejętności to wymóg dzisiejszego rynku pracy, odnoszący się nie tylko do osób pozostających bez stałego zatrudnienia, ale także aktywnych zawodowo. Dlatego tak ważna stała się idea kształcenie przez całe życie.
Perspektywa uczenia się przez całe życie wytycza kierunki unijnej polityki oświatowej, która obejmuje działania na rzecz:
- uczenia się w różnych kontekstach (formalnym, pozaformalnym i nieformalnym);
- uczenia się na wszystkich etapach życia, aż do późnej starości;
- identyfikacji, oceny i potwierdzania efektów uczenia się.
W Polsce koncepcja kształcenia przez całe życie urzeczywistniana jest w perspektywie długoterminowej w ramach realizacji Długookresowej Strategii Rozwoju Kraju. Polska 2030 (Załącznik do uchwały nr 160/2013 Rady Ministrów z 10 września 2013 r.). Strategia obejmuje wiele działań, które skupiają się na nabywaniu umiejętności, kompetencji i kwalifikacji w różnych kontekstach na wszystkich etapach życia oraz potwierdzaniu efektów tego procesu.
Raport prezentuje dwa rozwiązania wspierające realizację tej idei:
- indywidualne konta szkoleniowe - mające poprawić dostęp do szkoleń oraz
- mikropoświadczenia – uwierzytelniające zdobyte przez osoby fizyczne umiejętności i kompetencje.
Spis treści
Wstęp
- Rodzaje (do)finansowania rozwoju kompetencji osób dorosłych
1.1. Formy (do)finansowania kosztów bezpośrednich rozwoju kompetencji
1.2. Formy (do)finansowania kosztów pośrednich rozwoju kompetencji
- Indywidualne konta szkoleniowe jako forma finansowania rozwoju osób dorosłych
2.1. Warunki wdrożenia indywidualnych kont szkoleniowych w krajach członkowskich
2.2. Wdrożenie indywidualnych kont szkoleniowych – przykładowe rozwiązania
- Mikropoświadczenia jako forma uznawania umiejętności i kompetencji
3.1. Warunki wdrożenia mikropoświadczeń w krajach członkowskich
3.2. Wdrożenie mikropoświadczeń – przykładowe rozwiązania
Podsumowanie
Bibliografia
Inne publikacje, którę mogą Cię zainteresować

Raport
Monitoring aktywności badawczo-rozwojowej i innowacyjnej w ramach Krajowej Inteligentnej Specjalizacji Raport przekrojowy nr 2

Raport
Monitoring aktywności badawczo-rozwojowej i innowacyjnej w ramach Krajowej Inteligentnej Specjalizacji Raport przekrojowy nr 1

Raport
Monitoring aktywności badawczo-rozwojowej i innowacyjnej w ramach Krajowej Inteligentnej Specjalizacji. Raport miesięczny nr 13. Kwiecień 2023