Udzielamy informacji o programach pomocowych realizowanych przez PARP.
Autorzy: Dariusz Brzeziński, Urszula Golec, Paweł Kranzberg, Beata Mierzejewska, Jakub Niestrój, Paweł Rudnik, Dariusz Woźniak, Dariusz Zbytniewski, Przemysław Pesz
20 przykazań strategicznych
Pobierz wybrany format publikacji:
Dynamika przemian zachodzących w globalnej gospodarce zwiększa potrzebę przewidywania i myślenia strategicznego wśród przedsiębiorców. Strategia rozwoju firmy to zapewnienie realizacji podstawowych celów każdego przedsiębiorstwa – przetrwania, rozwoju, pokonania konkurencji i utrwalenia swojej pozycji na rynku w przyszłości.
Należy jednak pamiętać, że nie ma jednej uniwersalnej strategii rozwoju dla każdej firmy. To, co sprawdziło się w jednej firmie, niekoniecznie przyniesie sukces innej. Jedno powinno mieć miejsce w każdym przedsiębiorstwie – to prawidłowy przebieg procesu formułowania i wdrażania strategii, który jest podobny w różnych firmach niezależnie od wielkości, branży czy obszaru działania.
Firmy z sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, w porównaniu z dużymi firmami, borykają się z nieco innymi kategoriami wyzwań pojawiających się w trakcie procesu przygotowywania i wdrażania strategii. Dlatego też próby kopiowania w firmach z tego sektora doświadczeń, narzędzi czy podejść do tworzenia strategii sprawdzonych w firmach dużych bywa obarczone ryzykiem niepowodzenia. Warto pochylić się nad wyzwaniami charakterystycznymi dla MMSP, tak by dostosować proces przygotowania i wdrażania strategii do realiów funkcjonowania tego sektora.
Oddajemy Państwu zbiór praktycznych wskazówek, pokazujących na co warto zwrócić uwagę w procesie przygotowania i wdrożenia strategii, tak by jak najefektywniej wykorzystać włożony czas i zaangażowanie, w efekcie osiągnąć założony w strategii sukces biznesowy.
Spis treści
Jak wygląda proces budowania i wdrażania strategii?
Jakie wyzwania możesz napotkać w procesie budowania i wdrażania strategii?
20 przykazań
O czym warto pamiętać
Podsumowanie