Pomiń nawigację

Rozwój kompetencji

Zwiększenie konkurencyjność firmy ProM Dagmara Lech poprzez opracowanie i wdrożenie nowego i innowacyjnego produktu

Beneficjent

ProM Dagmara Lech

Wartość projektu

200 000,00 PLN

Wartość dofinansowania

39 601,19 EUR

Program operacyjny

Fundusze norweskie

Działanie

Schemat małych grantów dla przedsiębiorczych kobiet

Opis projektu

Dzieci z alergiami pokarmowymi, kontaktowymi i wziewnymi ze względu na swoje dolegliwości doświadczają na co dzień wykluczenia związanego z ograniczeniami, takimi jak brak możliwości posiadania zwierząt domowych, czy spożywania tortów i większości przekąsek podczas zabaw urodzinowych rówieśników. Będąc mamą takich dzieci, dostrzegłam więc konieczność edukacji – zarówno osób cierpiących na alergie, jak i ich otoczenia. W ramach projektu opracowaliśmy aplikację zawierającą 5 gier edukacyjnych dla dzieci z różnymi alergiami, nazwaną „Alek na tropie alergii”. Wypełniła ona niszę na polskim rynku, gdzie brak było aplikacji dla dzieci z alergiami, które łączyłyby walory edukacyjne i poznawcze z atrakcyjną formułą gry. Projekt obejmował usługi opracowania i wdrożenia nowego produktu, zakup sprzętu IT oraz mentoring biznesowy.

Aplikacja przeznaczona jest dla dzieci do 10 lat, które potrzebują szczególnie samoakceptacji i akceptacji trudności/inności związanej z posiadanymi alergiami, oraz nauki samodzielności by unikać zagrożeń wynikających z alergii i wykonywać prawidłowo czynności pielęgnacyjne. Narzędzie to działa poprzez utożsamianie się dziecka z wybranym bohaterem, który również cierpi na alergie i tak, jak dziecko ma np. ograniczenia żywieniowe czy musi poddawać się różnym zabiegom lub przyjmować leki. Celem aplikacji jest również wsparcie rodziców w wyjaśnianiu dzieciom, dlaczego należy unikać alergenów i jak bardzo mogą one być niebezpieczne (np. ze względu na ryzyko wstrząsu anafilaktycznego). Kolejnym efektem projektu będzie zwiększenie świadomości społeczeństwa związanej z zagrożeniami generowanymi przez alergie oraz zwiększenie wrażliwości społecznej na dyskomfort, który powodują u alergików ich uczulenia.

Aplikacja dostępna jest bezpłatnie na stronie promapka.com i w sklepie Google Play. Jej model biznesowy zakłada czerpanie zysków z reklam – jest on najbardziej efektywny finansowo, jak również uzasadniony efektem edukacyjnym i społecznym produktu, umożliwiając powszechny dostęp do niego. W celu spopularyzowania aplikacji będą prowadzone kolejne działania promocyjne w mediach społecznościowych, planujemy też prace nad dalszym rozwojem aplikacji.