Pomiń nawigację

Wzornictwo

Wprowadzenie innowacji poprzez wdrożenie rekomendacji wynikających ze strategii wzorniczej Biomaxima S.A.

Beneficjent

BIOMAXIMA SPÓŁKA AKCYJNA

Wartość projektu

6 142 270,00 PLN

Wartość dofinansowania

2 973 400,00 PLN

Program operacyjny

Polska wschodnia

Działanie

Wzór na konkurencję - II etap: Wdrożenie strategii wzorniczej

Opis projektu

BioMaxima S.A. jest notowanym na NewConnect polskim producentem podłoży mikrobiologicznych, testów, odczynników oraz sprzętu do diagnostyki in vitro. Firma jest znaczącym partnerem dla wielu klientów z rynku medycyny laboratoryjnej, weterynaryjnej oraz przemysłowej w Polsce i za granicą. BioMaxima posiada również własne Centrum Badawczo-Rozwojowe, co pozwala na opracowywanie nowych produktów dostosowujących ofertę firmy do zmieniających się potrzeb rynku.  

Projekt obejmował wdrożenie nowego asortymentu produktowego oraz realizację usług związanych z wprowadzeniem w spółce systemu ERP do planowania zasobów przedsiębiorstwa, nowej strony internetowej, logo oraz szaty graficznej materiałów reklamowych.

W efekcie realizacji projektu firma wprowadziła na rynek szereg innowacyjnych produktów:

  • Podłoża mikrobiologiczne i płytki kontaktowe – nowe produkty o znacząco ulepszonych parametrach, komponentach i materiałach, skierowane także na rynek pozaszpitalny.
  • Testy tabletkowe do oznaczania lekooporności – dedykowane także na rynek weterynaryjny, co wyróżnia je na tle ofert konkurencyjnych. Mniejsze opakowania są bardziej przystępne cenowo.
  • Bibułkowe krążki antybiotykowe – jako jedyny producent w Polsce firma oferuje dedykowane krążki antybiotykowe w formie ringu.
  • Analizatory – wyróżniające się na tle urządzeń konkurencji intuicyjną ergonomią obsługi.
  • Płyny i media hodowlane – nowoczesny system zapewniający optymalne wykorzystanie filtrów membranowych w celu obniżenia kosztów i zwiększenia wydajności biotechnologicznych procesów produkcyjnych.

Realizacja projektu pozwoliła na zwiększenie konkurencyjności BioMaxima na rynku i przyczyniła się do zmiany wizerunku firmy z regionalnej na firmę międzynarodową z nieograniczonymi możliwościami ekspansji biznesowej.

  • Nazwa Programu Operacyjnego: Polska Wschodnia
  • Nazwa poddziałania:1.4 Wzór na konkurencję, Etap II
  • Nazwa projektu: Wprowadzenie innowacji poprzez wdrożenie rekomendacji wynikających ze strategii wzorniczej Biomaxima S.A.
  • Nazwa beneficjenta: BIOMAXIMA SPÓŁKA AKCYJNA
  • Wartość projektu: 6 142 270,00 zł
  • Wartość dofinansowania: 2 973 400,00 zł