Pomiń nawigację

7 lutego 2023

Podsumowanie Branżowego Programu Promocji branży sprzętu medycznego 2020-22

Udostępnij

 

31 grudnia 2022 r. zakończyła się realizacja Branżowego Programu Promocji branży sprzętu medycznego, którego Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) została Operatorem w 2020 roku. W ciągu dwóch lat trwania programu zorganizowaliśmy 8 polskich stoisk informacyjno-promocyjnych na wiodących targach medycznych w Europie, Azji i w Ameryce Północnej, m. in. na targach Arab Health, Medica, FIME, EXPOMED Stambul, czy Rehacare. Działania zrealizowane w ramach Programu miały na celu promocję polskiej branży sprzętu medycznego za granicą oraz wsparcie polskich przedsiębiorców z sektora medycznego w poszukiwaniu partnerów biznesowych na wybranych rynkach.

Na organizowanych przez nas stoiskach polskie firmy miały możliwość bezpłatnej prezentacji swojej oferty: wyświetlania filmów reklamowych, prezentacji materiałów promocyjnych oraz korzystania z dostępnej na stoiskach strefy b2b, w ramach której mogły odbywać spotkania z zagranicznymi kontrahentami. Oferta Programu była kierowana nie tylko do przedsiębiorców biorących udział w   targach, ale również do firm, które nie mogły osobiście uczestniczyć w danym wydarzeniu targowym, a w przypadku indywidualnych wystawców z Polski obecnych na danym wydarzeniu, obsługa polskich stoisk udzielała zwiedzającym informacji o tych stoiskach.

W ciągu dwóch lat realizacji Programu, z możliwości promocji swojej oferty na zorganizowanych przez PARP stoiskach skorzystało łącznie 308 polskich firm, z czego 198 było obecnych w charakterze zwiedzających targi. Z zebranych od uczestników polskich stoisk ankiet wynika, że nawiązali oni nowe kontakty z 980 partnerami zagranicznymi, z którymi mieli okazję spotkać się na poszczególnych targach.

ludzie w hali targowo-wystawienniczej siedzą przy stolikach

Technomex jako polski eksporter sprzętu rehabilitacyjnego, pokazuje swoją ofertę handlową na własnych stoiskach targowych na imprezach branżowych takich jak np. niemiecka Medica czy emirackie Arab Health. Niezależnie od tego nasza Spółka, korzysta ze wsparcia oferowanego przez Branżowy Program Promocji Sprzętu Medycznego. Dzięki możliwościom Programu mieliśmy osobiście możliwość zaprezentowania naszych produktów na Polskim Stoisku Narodowym, m.in. na targach medycznych w Dubaju, Stambule czy Dusseldorfie. Gdy nasz udział na wyjazdy organizowane przez PARP nie był możliwy, oferowano nam możliwość zaprezentowania katalogów czy filmów na tym stoisku, a jego eksperci udzielali informacji o naszej ofercie  – mówi Aleksander Kotulecki z firmy PHU Technomex Sp. z o. o.

Korzyści płynące z obecności na polskich stoiskach, związane nie tylko z promocją swojej marki wśród zagranicznych kontrahentów, ale również z pozyskaniem nowych kontaktów biznesowych powodowały, że wiele firm korzystało z naszej oferty wielokrotnie. 

– Stoiska PARP zawsze prezentowały się pięknie i wyróżniały w tłumie. Wielokrotnie korzystaliśmy osobiście ze stoisk PARP lub udostępniając materiały, i mogliśmy być spokojni o najwyższą jakość i profesjonalizm. Odbyliśmy wiele wartościowych spotkań korzystając z zapewnionej przestrzeni, a dzięki szerokiej wiedzy i kompetencji Specjalistów pozyskaliśmy ciekawe kontakty – dodaje Milena Wojdalska z firmy EGZOTech Sp. z o.o.

ludzie w hali wystawienniczej siedzą przy stolikach

Warto wspomnieć, że powierzenie PARP roli operatora Branżowego Programu Promocji branży sprzętu medycznego zbiegło się w czasie z wybuchem pandemii wirusa COVID-19 oraz odwołaniem wszystkich najważniejszych stacjonarnych wydarzeń branżowych.

W 2021 r. Agencja otrzymała od Ministerstwa Rozwoju i Technologii zgodę na organizację międzynarodowych wirtualnych spotkań Med2Meet 2021 przeznaczonych dla producentów, dystrybutorów oraz innych podmiotów działających w branży sprzętu medycznego. W spotkaniach, które zostały zorganizowane na platformie internetowej, uczestniczyło prawie 140 firm z 37 krajów (w tym 56 z Polski), które w sumie odbyły ponad 200 spotkań w ciągu jednego dnia!

Med2Meet 2021 nie tylko wypełnił lukę po stacjonarnych wydarzeniach branżowych, ale też ułatwił wielu polskim firmom z sektora medycznego (również tym rozpoczynającym zagraniczną ekspansję) dotarcie do potencjalnych partnerów biznesowych z odległych zakątków świata – w wirtualnych spotkaniach b2b udział wzięło m.in. ponad 50 uczestników z Azji, Bliskiego Wschodu, Afryki oraz Ameryki Północnej.

W 2022 r. PARP po raz kolejny zorganizowała spotkania Med2Meet, w których tym razem uczestniczyło ponad 130 firm z 27 krajów, w tym 41 firm z Polski. Odbyły one w sumie ponad 220 dwustronnych spotkań!

W ramach Programu, na potrzeby promocji branży, został również opracowany w 2021 r. anglojęzyczny raport na temat polskiego sektora sprzętu medycznego „Medical devices and equipment in Poland”, zawierający dodatkowo profile polskich producentów sprzętu medycznego i technologii medycznych, który był promowany w trakcie trwania Programu wśród zagranicznych organizacji branżowych i zagranicznych partnerów PARP, jak również na polskich stoiskach za granicą.

Jednak wsparcie polskich firm z sektora medycznego i tradycja obecności PARP na targach medycznych rozpoczęła się przed objęciem przez PARP roli operatora Branżowego Programu Promocji sprzętu medycznego.

W 2018 r. na zalecenie Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii (obecnie Ministerstwo Rozwoju i Technologii), w ramach programu Dużych Przedsięwzięć Promocyjnych, zorganizowaliśmy stoisko narodowe o powierzchni 240 m2 na targach Medica, na którym swoje materiały promocyjne zaprezentowało ponad 140 firm z kraju. Większość z nich skorzystała też z przestrzeni udostępnionej do spotkań B2B w ramach stoiska.

Na potrzeby tych targów PARP przygotowała dodatkowo publikację nt. rynku urządzeń medycznych w Polsce z profilami polskich uczestników tych targów, która była dystrybuowana za granicą wśród firm poszukujących partnerów biznesowych w Polsce.

ludzie chodzą po hali wystawienniczej

Z kolei w 2019 r. również na zlecenie MPiT i w ramach programu Dużych Przedsięwzięć Promocyjnych, PARP zorganizowała dwa stoiska narodowe:

  • na targach Arab Health (stoisko o powierzchni 288 m²), na którym swoją ofertę zaprezentowało ponad 108 polskich firm. Wiele z nich było obecnych osobiście na targach. Na podstawie informacji zawartych w zebranych od polskich firm ankietach, na stoisku narodowym odbyło się ponad 600 spotkań b2b!
  • na targach Medica 2019 (stoisko o powierzchni 240 m²), z którego skorzystało przeszło 150 firm z Polski, dla których obecność na tych targach to obowiązkowy punkt w programie spotkań branżowych.

arabhealthbp

Wychodząc naprzeciw dalszym oczekiwaniom firm z sektora medycznego poszukującym kolejnych możliwości eksportowych oraz biorąc pod uwagę bardzo dobre perspektywy rozwoju tej branży za granicą, PARP przygotowuje nowy program wsparcia, który mamy nadzieję spełni Państwa oczekiwania i przyczyni się do dalszego rozwoju sektora i promocji kolejnych innowacyjnych wyrobów medycznych i unikalnych technologii na rynkach międzynarodowych.

Poniżej prezentujemy pełną listę targów wraz z fotorelacją i materiałami filmowymi z poszczególnych wydarzeń, na których byliśmy obecni podczas realizacji Branżowego Programu Promocji branży sprzętu medycznego:

 

Wydarzenie

Miejsce

Termin

 Galeria

 Film

1

Arab Health

Dubaj, ZEA

21-24 czerwca 2021

iconmonstr-picture-6-240

iconmonstr-youtube-6-240

2

Medica

Dusseldorf, Niemcy

15-18 listopada 2021

iconmonstr-picture-6-240

iconmonstr-youtube-6-240

3

Arab Health

Dubaj, ZEA

24-27 stycznia 2022

iconmonstr-picture-6-240

iconmonstr-youtube-6-240

4

ExpoMed Stambuł

Stambuł, Turcja

17-19 marca 2022

iconmonstr-picture-6-240

iconmonstr-youtube-6-240

5

FIME

Miami, USA

27-29 lipca 2022

iconmonstr-picture-6-240

iconmonstr-youtube-6-240

6

Rehacare

Dusseldorf, Niemcy

14-17 września 2022

iconmonstr-picture-6-240

iconmonstr-youtube-6-240

7

Global Health Exhibition

Rijad, Arabia Saudyjska

9-11 października 2022

iconmonstr-picture-6-240

iconmonstr-youtube-6-240

8

Medica

Dusseldorf, Niemcy

14-17 listopada 2022

iconmonstr-picture-6-240

nd

Powyższe wydarzenia zostały zorganizowane przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach projektu „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand”, poddziałanie 3.3.2 Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020.

Mamy nadzieję że już wkrótce będziemy mogli zaprosić Państwa na kolejne zagraniczne targi i konferencje medtech, na których zorganizujemy stoiska narodowe.

Zobacz więcej podobnych artykułów