6 grudnia 2021
Nagranie z webinarium „Sposoby dystrybucji towarów i usług z perspektywy prawa konkurencji”
Udostępnij
Każdy przedsiębiorca może mieć wpływ na to jak i gdzie są sprzedawane jego towary – sposób dystrybucji reguluje umowa dystrybucyjna, która jest narzędziem pozwalającym przedsiębiorcy na określanie zasad sprzedaży oraz serwisu produktów przez dystrybutora. Zapisy umowy, szczególnie te dotyczące obostrzeń, podlegają ocenie z punktu widzenia prawa konkurencji.
2 grudnia 2021 roku odbyło się webinarium pt.: „Sposoby dystrybucji towarów i usług z perspektywy prawa konkurencji”, które poprowadzili Marcin Alberski oraz Stanisław Szymanek z Kancelarii Bird & Bird.
Poniżej udostępniamy nagranie z webinarium, podczas którego prowadzący poruszyli zagadnienia różnych rodzajów dystrybucji oraz zwrócili uwagę, jakich praktyk w tym kontekście zakazuje prawo konkurencji.
W programie webinarium:
- Regulacja dystrybucji (relacji wertykalnych) w polskim i europejskim prawie konkurencji.
- Pojęcie relacji wertykalnych.
- Analiza umów dystrybucyjnych w ramach wytycznych Komisji Europejskiej.
- Charakterystyka poszczególnych sposobów dystrybucji.
- Dopuszczalność łączenia poszczególnych modeli dystrybucji (podwójna dystrybucja).
- Praktyki zakazane określone w art. 4 rozporządzenia VBER (tzw. hardcore restraints).
- Relacje pomiędzy dystrybutorami a platformami internetowymi (wyszukiwarkami, porównywarkami cenowymi, platformami sprzedażowymi).
- Zakazane praktyki określone w art. 5 rozporządzenia VBER.
Organizatorem wydarzenia była Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach działań Centrum Rozwoju MŚP.