Pomiń nawigację

15 listopada 2021

Rozwijanie niszowego biznesu z potencjałem wzrostu – rozmowa z Marcinem Małeckim, prezesem Browaru Maryensztadt [podcast CRMŚP]

Udostępnij

Produkcja piw rzemieślniczych to z jednej strony działalność zakorzeniona w wielowiekowej tradycji, z drugiej zaś otwarta na innowacje. Ten niszowy biznes przechodzi od kilku lat bardzo dynamiczny rozwój, a jak mówi nasz rozmówca Marcin Małecki, prezes i założyciel Browaru Maryensztadt, potencjał do wzrostu tego rynku jest wciąż bardzo duży. Marcin Małecki opowiada nie tylko o tym, w jaki sposób wziął się za produkcję piw i skąd przyszła ta inspiracja, ale też wymienia kluczowe czynniki konieczne do zbudowania sobie pozycji w branży.

Podczas rozmowy poruszamy również kwestie branżowych trendów, szukania nowych źródeł przychodów, wchodzenia na rynki zagraniczne, a także specyfiki prowadzenia działalności, w której konkuruje się nie tylko z dużymi browarami korporacyjnymi, ale też między sobą – rzemieślniczymi producentami piwa. 

Słuchając podcastu dowiecie się również w jaki sposób prezesowi tego niewielkiego browaru udało się przekuć początkowe niepowodzenia w sukces.

O przygotowaniach do rozpoczęcia działalności…

– Nie mieliśmy ani środków, ani możliwości, aby przeprowadzić badania rynkowe, bo zaczynaliśmy od zera. Ten biznes to greenfield. Natomiast [wystartowanie z działalnością] było poprzedzone researchem, analizą. Fakt, że wiązało się to z [naszymi] zainteresowaniami, popychał nas do przodu – mówi Marcin Małecki w rozmowie z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości.

O szybkim wejściu na rynek…

– Przez pierwsze pół roku funkcjonowaliśmy jako browar kontraktowy (mający własne receptury, ale zlecający produkcję na zewnątrz), natomiast od zarania naszej koncepcji założenie było takie, żeby być browarem fizycznym, który funkcjonuje w ramach własnego zakładu, na własnych maszynach. Jednakże proces inwestycyjny jest na tyle długi, że nie mogliśmy czekać, bo baliśmy się, że rynek ucieknie nam do przodu. Ten rynek był w początkowej fazie wzrostu (…) i zależało nam na tym, żeby już zacząć warzyć piwa, żeby zobaczyć jak rynek na nie reaguje – .  

Poniżej wysłuchasz całej rozmowy z Marcinem Małeckim, CEO Browaru Maryensztadt.

„Różne oblicza biznesu” to cykl podcastów Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości przygotowywanych w ramach projektu Centrum Rozwoju MŚP. Naszymi gośćmi są eksperci oraz przedsiębiorcy, z którymi rozmawiamy o wyzwaniach związanych z rozwojem biznesu. Rozmawiamy m.in. o inspiracjach i pomysłach na biznes, strategiach i modelach biznesowych, szukaniu przewag konkurencyjnych i tworzeniu innowacji, a także o wyzwaniach związanych ze skalowaniem i wchodzeniem na zagraniczne rynki.

Zobacz więcej podobnych artykułów